Savremene tehnologije i vizuelno-logički pristup u nastavi matematike

Mihajlov Carević, Miroslava • Petrović, Milena • Denić, Nebojša

Abstract

Poslednjih godina je uočljiva povećana primena informaciono-komunikacionih tehnologija i matematičkog softvera u nastavi matematike. Mnogobrojna istraživanja efikasnosti matematičkog učenja su pokazala opravdanost i korisnost implementacije novih nastavnih sredstava. Takođe su pokazala da učenje uz obrazovni softver ima veliki uticaj na postignuće učenika u ukupnom sticanju matematičkog znanja tokom nastavne godine kao i na završnom ispitu na kraju osnovnog obrazovanja. Nastava realizovana primenom računara i softverskih paketa je interesantna za učenike, povećava njihovu zainteresovanost i aktivno učestvovanje. Neosporno je da upotreba računara i matematičkog softvera ima velike pogodnosti koje su dokazali i u svojim radovima predočili mnogobrojni istraživači efikasnog učenja. Takođe je neosporno da je jedan od glavnih zadataka nastave matematike - razvijanje konstruktivnog mišljenja učenika. Rezultati istraživanja koja smo obavili sa učenicima osnovne i srednje škole su pokazali nedostatak vizuelno-logičkog pristupa učenika tokom učenja matematike kao i pri rešavanju matematičkih zadataka. Vizuelizacija i reprezentacija matematičkih zakonitosti su od izuzetne važnosti u realizaciji nastave matematike. Treba ih primenjivati svuda i svaki put kada je to moguće.

Funding